حمایت نخبگان و تشکل‌های حوزه کشاورزی از نوری قزلجه / کشاورز‌زاده‌ای در کسوت وزیر کشاورزی
کد خبر: 17816

حمایت نخبگان و تشکل‌های حوزه کشاورزی از نوری قزلجه / کشاورز‌زاده‌ای در کسوت وزیر کشاورزی

در حالی که این روزها به زمان معرفی کابینه دکتر پزشکیان به‌عنوان دولت چهاردهم نزدیک می‌شویم، نام غلامرضا نوری قزلجه به‌عنوان وزیر پیشنهادی در محافل مختلف به گوش می‌رسد.

نوری قزلجه که سابقه فعالیت در حوزه کشاورزی را دارد و ۳۰ سال خدمت در این وزارتخانه را در مقاطع مدارج مختلف از کارشناسی تا مدیریت شهرستان را طی کرده، یکی از گزینه‌های مهم و مطرحی است که برای تصدی پست این وزارتخانه از سوی رئیس جمهوری به مجلس معرفی خواهد شد.

این درحالی است که برخی از رسانه‌ها هم‌اکنون به انتقاد از این گزینه پیشنهادی پرداختند و مطالبی در شکبه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف مطرح می‌شود که خلاف واقع است؛ چرا که با نگاهی به سوابق اجرایی و فعالیت‌های نوری قزلجه به نظر می‌رسد، او بهترین گزینه برای این پست است و کشاورززاده‌ای است که می‌تواند در کسوت وزیر در این حوزه خوش بدرخشد.

او که تمامی مراحل اداری در وزارت کشاورزی را از دوران کارشناسی پشت سر گذاشته است، در دوره‌ای به‌عنوان قائم مقام و مشاور وزیر نیز سابقه خدمت در مجموعه جهاد کشاورزی را دارد.

این در حالی است که نوری قزلجه  طی سه دوره نمایندگی مجلس همواره در کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی عضویت داشت و همواره مداقع سرسخت بخش کشاورزی و منافع کشاورزان در مجلس بود، او همچنین در یک دوره مجلس به عنوان معاون اجرایی رییس مجلس منصوب شد.

نوری، فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی مهندسی کشاورزی - دامپروری، کارشناسی ارشد مدیریت کشاورزی و دانشجوی دکترای سیاست و توسعه کشاورزی است.

جمعی از نخبگان، متخصصان و تشکل‌های حوزه کشاورزی، پرسنل وزارت جهاد کشاورزی و همچنین گروهی از نمایندگان از جمله حامیان نوری برای معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی هستند.

در صورت رای اعتماد نمایندگان مجلس به این گزینه، نوری قزلجه از معدود وزرای جهاد کشاورزی می‌شود که تمام سوابق تحصیلی، خدمتی و تجربی‌اش کاملا مرتبط با بخش کشاورزی است و به عنوان یک کشاورز‌زاده در درون این بخش سکاندار این حوزه خواهد شد.

نکته حائز اهمیت این است که حتی  تحصیلات  نوری قزلجه از دوره راهنمایی در حوزه کشاورزی بوده است. او یک روستا زاده است که کشاورزی را از گوشت و پوست و استخوان خود لمس کرده و در دوره‌ای نیزعضو انتخابی شورای نظام مهندسی کشاورزی بوده است.

این گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری، حتی نظام وظیفه خود را در خودکفایی کشاورزی گذرانده و سپس به استخدام کشاورزی و جهاد کشاورزی در آمده واز رده‌های پایین در اداره کشاورزی شروع فعالیت کاری داشته و تا رده مشاور ، قائم مقام و جانشین وزیر کشاورزی رشد و فعالیت داشته است.

نوری قزلجه، مدافع سرسخت حوزه کشاورزی در کنار دفاع از حصوق قانونی مردم است و دارای پذیرش و مقبولیت در بدنه وزارتخانه نیز است.

با توجه به نیاز  تعامل حاکمیتی، و سوابق پارلمانی در قوه مقننه و آشنایی با مواردی از این قبیل می‌تواند ارتباط جامع و کاملی داشته باشد کما این که حمایت تمام قد مجلس دوازدهم از این گزینه یکی دیگر از شرایط مهم او برای تصدی پست وزارت کشاورزی است.

نوری قزلجه  که اکنون عضو هیات رئیسه مجلس است، افتخار نمایندگی مردم شریف بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی را در سه دوره دارد. او همچنین  عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس است.

گزینه پست وزارت کشاورزی، فوق لیسانس مهندسی کشاورزی دانشجوی دکترای سیاست و توسعه کشاورزی است و مقبول بدنه خود وزارت خونه نیز است.

نگاهی به سوابق تحصیلی و اجرایی نوری قزلجه، نشان می دهد که دکتر پزشکیان دست به انتخاب بسیار خوبی زده و او می تواند بهترین گزینه برای تصدی وزارت کشاورزی باشد و نوری قزلجه کشاورززاده‌ای آشنا به مسائل این حوزه باشد که تصدی این وزارتخانه را بر عهده می‌گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین