بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان وارد بورس ایران شد
کد خبر: 17645
سید محمدجواد میرطاهر خبر داد:

بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان وارد بورس ایران شد

مدیرعامل گروه مالی صبا تامین، پذیرش نفت ستاره خلیج فارس را گامی مهم در راستای مردمی سازی اقتصاد توصیف کرد.

بیان فردا | سیدمحمدجواد میرطاهر در این‌باره گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که اخیرا در مجموعه گروه مالی صباتامین پیگیری شد، عرضه اولیه نفت ستاره خلیج فارس بود. همانطور که می‌دانید نفت ستاره خلیج فارس، بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان است که 49 درصد آن متعلق به مجموعه تاپیکو است و در آخرین رتبه‌بندی IMI100  هم به عنوان بزرگترین شرکت ایرانی با بیشترین مقدار فروش مطرح شد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام جهش تولید و مشارکت مردم از سوی مقام معظم رهبری گفت: در این سال این موضوع برای ما مهم بود که بتوانیم بازار سرمایه را به عنوان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها و منصه‌های ظهور مشارکت مردم، در جهش تولید مطرح کنیم. مهم‌ترین کاری که در این حوزه می‌شد انجام داد این بود که ما بزرگترین شرکت ایران از حیث فروش را بتوانیم بورسی کنیم و در بازار سرمایه عرضه کنیم.

مدیرعامل گروه مالی صبا تامین با بیان اینکه برای تحقق این موضوع تلاش‌های زیادی از سوی مجموعه شستا، مجموعه تاپیکو و گروه مالی صبا تامین انجام شد، گفت: همکاری‌های خیلی خوبی هم از سوی مجموعه سازمان خصوصی سازی انجام شد و ما توانستیم در چهارشنبه‌‌ای که گذشت نفت ستاره خلیج فارس را در هیات پذیرش بورس تهران پذیرش کنیم. این اتفاق بسیار اتفاق مبارکی برای مجموعه شستا و مجموعه بازار سرمایه ایران است چرا که پس از عرضه‌های اولیه بزرگی که در سال‌های 98 و 99 انجام شد این می‌تواند برگ برنده و اتفاق مثبتی در بازار سرمایه باشد که ما بتوانیم بزرگترین شرکت ایرانی از حیث فروش را در بازار سرمایه عرضه کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم.

میرطاهر تصریح کرد: امیدوارم که عرضه این شرکت بزرگ سبب شود تا منافع آن به همه مردم ایران برسد و باعث شود که بازار سرمایه ما جان تازه‌ای بگیرد. همانطور که همه عزیزان می‌دانند عرضه‌های اولیه نیاز دارد که بازار ثانویه پررونقی هم داشته باشیم و ارزش معاملات و حجم معاملات این اجازه را به ما بدهد که بتوانیم شرکتی در سایز و اندازه شرکت نفت ستاره خلیج فارس را عرضه کنیم. همین موضوع نیاز دارد که بازار ثانویه پررونفی داشته باشیم و ورود پول به بازار سرمایه صورت بگیرد تا نفت ستاره بتواند موفق شود.

وی تاکید کرد:‌ یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در حوزه بازار سرمایه مطرح می‌شد این بود که نفت ستاره بتواند بورسی شود. بورسی شدن نفت ستاره توسط کارگزاری صباتامین به عنوان مشاور صورت گرفت که این گام بلندی در راستای مردمی سازی اقتصاد ایران و زیرمجموعه‌های شستا بود.

مدیرعامل گروه مالی صبا تامین در پایان از اقدامات انجام شده از سوی مدیران، کارشناسان و پرسنل در شرکت نفت ستاره خلیج فارس، مجموعه تاپیکو، سازمان خصوصی سازی، زیرمجموعه‌های وزارت نفت و ... تشکر کرد.

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین