نامه‌ای که پزشکیان در سال گذشته برای رفع تعلیق دانشجویان معترض جنبش مهسا نوشت
کد خبر: 17573

نامه‌ای که پزشکیان در سال گذشته برای رفع تعلیق دانشجویان معترض جنبش مهسا نوشت

به تازگی تصویر نامه‌ای از مسعود پزشکیان در سال گذشته منتشر شده که وی در این نامه خواستار رفع تعلیق دانشجویان معترض تعلیق شده در اعتراضات پس از مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد شده است.

بیان فردا | دانش | به دنبال اعتراضات شکل گرفته درپی مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد شمار زیادی از دانشجویان نیز در دانشگاه های سراسر کشور اعتراض خود را به مرگ این دختر جوان اعلام کردند. موضوعی که سبب تعلیق، اخراج و دیگر برخوردهای امنیتی با دانشجویان معترض شد.

بیان فردا به تصویر نامه‌ای از مسعود پزشکیان در اعتراض به تعلیق و برخورد با دانشجویان دست پیدا کرده است. در این نامه که به تاریخ 16 بهمن 1402 خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نوشته شده، پزشکیان صراحتا از وزیر خواسته تا نسبت به رفع تعلیق این دانشجویان اقدام کند.

متن نامه مسعود پزشکیان در ادامه آمده است:

« جناب آقای دکتر عین الهی

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور

با سلام و احترام

با تبریک ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پیرو مذاکرات قبلی در خصوص رسیدگی به مشکلات دانشجویانی که در سال گذشته به دلیل اعتراضات درون دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در کمیته انضباطی به تعلیق و تبعید محکوم شدند، متاسفانه علیرغم قول مساعد جنابعالی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

لذا ضمن اعلام اسامی دانشجویان به شرح زیر خواهشمند است به میمنت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و در پیش بودن آغاز ترم جدید تحصیلی اقدام عاجل برای رفع محدودیت تحصیلی آنان مبذول داشته و نتیجه را اعلام دارند.»

پزشکیان در پایان این نامه، اسامی دانشجویان تعلیقی و مدت زمان تعلیق آنان را نیز قید کرده است. موضوعی که البته از سوی دولت شهید رئیسی مورد توجه قرار نگرفت.

این نامه درحالی مطرح شده که پزشکیان در جریان رقابت‌های انتخاباتی نیز بارها تاکید کرده که نباید اجازه داد تا دانشجو یا استاد به سبب اعتقاد یا اعتراضش تعلیق یا اخراج شود.

photo_2024-07-01_22-14-30

انتهای پیام

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین