اختیار لایحه حجاب و عفاف به چند نماینده تندرو داده شده
کد خبر: 7650
محمودزاده، نماینده مجلس:

اختیار لایحه حجاب و عفاف به چند نماینده تندرو داده شده

محمودزاده نماینده مخالف اصل 85 شدن لایحه حجاب و عفاف گفت: تندروها احتمالا نگران مخالفانی بودند که در مجلس وجود دارند. یک تعدادی هم دنبال این هستند که لایحه را هرجور که دلشان می‌خواهد تصویبش کنند.

 

بیان فردا | هفته گذشته بود که اکثریت مجلس به اصل 85 شدن یکی از پر چالش‌ترین لایحه‌ها یعنی لایحه حجاب و عفاف رای داد تا این لایحه در پستوی مجلس و در کمیسیون تخصصی بررسی و تصویب شود.

جلال محمودزاده، به عنوان یکی از مخالفان اصل 85 شدن این لایحه به دیده‌بان ایران گفت: «تعداد معدودی از نمایندگان می‌خواهند پنهانی درباره لایحه حجاب و عفاف تصمیم بگیرند. این لایحه هم می‌شود مثل طرح صیانت که کل مجلس از تصمیم‌گیری این مسئله بسیار مهم جدا می‌شود و نقشی ندارد. درحالی که باید تک تک نمایندگان برای موضوع بسیار مهمی که می‌تواند تاثیر مثبت و منفی در جامعه اجاد کند، نظر تعیین‌کننده‌ای داشته باشند.»

وی ادامه داد: «به عنوان یک نماینده مجلس مخالف این هستم که اختیارات کل مجلس به 20 30 نماینده‌ای داده شود که ممکن است بین آن‌ها افراد تندرویی باشند که مسئله را به حاشیه بکشانند و کشور هزینه زیادی دهد. بنابراین لازم است این مسئله بسیار مهم از طریق تریبون مجلس به صورت مستقیم پخش شود، مردم نظرات موافقین و مخالفین را بشنوند و سپس به رای مجلس گذاشته و تصمیم‌گیری شود. اصل 85 کردن این لایحه خطری برای مجلس است و در آینده قاطبه نمایندگان باید پاسخگو باشند.»

محمودزاده در پاسخ به این پرسش که موافقان اصل 85 شدن این لایحه از هزینه‌های سیاسی آن نگران هستند که به صورت پنهانی می‌خواهند آن را تصویب کنند،گفت: «احتمالا نگران مخالفانی بودند که در مجلس وجود دارند. یک تعدادی هم دنبال این هستند که لایحه را هرجور که دلشان می‌خواهد تصویبش کنند. درصورتی که باید نظر موافق و مخالف شنیده شود و مردم هم بتوانند قضاوت کنند. اینکه تعداد معدودی از مجلس برای این لایحه نظر دهند و بعد آن را به کل کشور تعمیم دهند، خلاف دموکراسی و آزادی‌هایی است که در مجلس وجود دارد.»

منبع: سایت دیده‌بان ایران

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین