پزشکیان خطاب به جوانان و نوجوانان: نگرش‌ها، رفتارها و ساختارهای اداره کشور نیازمند تغییر و اصلاح است
کد خبر: 17599
بیانیه شماره ۳ پزشکیان

پزشکیان خطاب به جوانان و نوجوانان: نگرش‌ها، رفتارها و ساختارهای اداره کشور نیازمند تغییر و اصلاح است

مسعود پزشکیان خطاب به جوانان و نوجوانان نوشت: به وضوح دیدم که از رفتارهای سنتی و مدیریت کنونی کشور، احساس نابرابری و تبعیض می‌کنید. شما حس نادیده گرفته شدن، به حاشیه رانده شدن و محرومیت از حق متفاوت بودن را دارید. شما نسلی هستید که به دنبال عدالت، آزادی و فرصت‌های برابر هستید. شما می‌خواهید در تصمیم‌گیری‌های مهم کشور سهیم باشید و صدایتان شنیده شود.

بیان فردا | حکمرانی | مسعود پزشکیان در سومین بیانیه خود جوانان و نوجوانان را مخاطب خود قرار داد و نوشت:

« بسم الله الرحمن الرحیم

جوانان و نوجوانان ایرانی، دختران و پسران عزیزم

شما امروز و آینده ایران را می‌سازید. شما نسلی هستید که با دانش، فناوری‌ و مهارت‌های نوین رشد کرده‌اید و با وجود این، با محدودیت‌ها و تبعیض‌های فراوانی مواجه‌اید.

اینترنت و انقلاب اطلاعات و ارتباطات شما را به دنیایی جدید با ذهنیت‌ها، آرزوها و شیوه‌های تازه در زندگی، کار، تفریح و تحصیل رسانده است. محدودیت‌ها و فیلترینگ، این فرصت را به تهدید تبدیل کرده‌اند. شما خواستار دسترسی آزاد به اطلاعات و ارتباطات هستید. شما حق دارید از فناوری بهره‌برداری کنید تا خلاقیت‌های خود را به نمایش بگذارید و ایده‌های‌تان را عملی کنید.

در انتخابات مرحله اول، به وضوح دیدم که از رفتارهای سنتی و مدیریت کنونی کشور، احساس نابرابری و تبعیض می‌کنید. شما حس نادیده گرفته شدن، به حاشیه رانده شدن و محرومیت از حق متفاوت بودن را دارید. شما نسلی هستید که به دنبال عدالت، آزادی و فرصت‌های برابر هستید. شما می‌خواهید در تصمیم‌گیری‌های مهم کشور سهیم باشید و صدایتان شنیده شود.

شما خواستار فرصت‌های شغلی منصفانه و برابر هستید. به دنبال محیط‌های کاری هستید که بتوانید در آن‌ها رشد کنید و استعدادهای خود را به نمایش بگذارید. شما نیاز به حمایت از کارآفرینی و نوآوری دارید و می‌خواهید از توانمندی‌های خود برای ساختن آینده‌ای بهتر برخوردار شوید.

شما به آموزش و تحصیل با کیفیت و به‌روز نیاز دارید. شما خواستار آن نظام آموزشی هستید که به نیازهای قرن بیست و یکم پاسخ دهد و دانش و مهارت‌های لازم برای زندگی و کار در دنیای مدرن را به شما بیاموزد.

شما نیاز به فضایی دارید که بتوانید آزادانه ابراز نظر کنید، پرسشگر و منتقد باشید، و به بیان خلاقیت‌ها و ایده‌های‌تان بپردازید. شما به دنبال محیطی هستید که در آن بتوانید بدون ترس از مداخله‌های بی‌حد و اندازه و تبعیضهای فراگیر، به‌طور آزادانه زندگی کنید و اثرگذار باشید.  

مرحله دوم انتخابات پیش رو است. نگرش‌ها، رفتارها و ساختارهای اداره کشور نیازمند تغییر و اصلاح هستند. شما به میدان بیایید و با حضور و رأی خود در پانزدهم تیرماه، فرصتی دیگر نه تنها برای خود بلکه برای همه ملت ایران فراهم کنید تا بتوانیم تحول وضع موجود را با هم به پیش ببریم.

به گفته اخوان ثالث

رسیده‌ام من و نوبتم به آخر خط

نگاهدار جوان‌ها بگو سوار شوند

 

خاک پای ملت ایران

مسعود پزشکیان»

 

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین