پزشکیان خطاب به زنان: به تعادل و توازن جنسیتی در همه زمینه‌ها برمیگردیم.
کد خبر: 17598
بیانیه شماره ۲ پزشکیان

پزشکیان خطاب به زنان: به تعادل و توازن جنسیتی در همه زمینه‌ها برمیگردیم.

مسعود پزشکیان در دومین بیانیه خود خطاب به زنان و دختران نوشت: «من دیده‌ بودم که چگونه علاوه بر بسیاری از محرومیت‌ها و محدودیت‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و سیاسی در معرض خشونت و گشت ارشاد و طرح نور و تفکیک‌های جنسیتی هم قرار گرفته‌اید. »

بیان فردا | حکمرانی | مسعود پزشکیان دومین بیانیه انتخاباتی خود را خطاب به زنان و دختران منتشر کرد. او در این بیانیه برخی از برنامه‌های خود برای زنان و دختران را نیز شرح داده است.

متن بیانیه پزشکیان در ادامه آمده است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

زنان بزرگوار و دختران عزیز ایران  

رنج‌های همه ما فراوان است و فرصت انتخاب اندک. ایرانیان همه از نابرابری و تبعیض رنج برده‌اند، اما زنان و دختران ایرانی در همه جای ایران - از شهرهای بزرگ و حاشیه آن‌ها تا شهرهای کوچک و روستاها و مناطق محروم - بی‌عدالتی‌ها را بیشتر دیده و لمس کرده‌اند. بارها گفته‌ام عدالت گمشده جامعه امروز ماست. عدالت جنسیتی هم یک شعار نیست، وجهی از «بازگشت به مردم» برای تغییر وضعیت عادلانه و خلق فرصت‌های توسعه است.

ما در این سال‌ها شاهد زنانه‌تر‌شدن فقر و محرومیت‌‌ها در دسترسی عادلانه به آموزش و بهداشت و فرصت‌های شغلی و انتخاب سبک زندگی بوده‌ایم، اما بازتاب آن‌ها را در حکمرانی و سیاست کمتر دیده‌ایم.

من هرچه بیشتر در ایام انتخابات با شما زنان و دختران عزیز ایرانی روبرو شدم، صدای رنج و اعتراض و حتی قهر شما را بیشتر شنیدم. من دیده‌ بودم که چگونه علاوه بر بسیاری از محرومیت‌ها و محدودیت‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و سیاسی در معرض خشونت و گشت ارشاد و طرح نور و تفکیک‌های جنسیتی هم قرار گرفته‌اید. می‌فهمم که آثار این اجبار و تبعیض غالب شما را در همه جای کشور رنجانده و آزرده است.

من پیش از این در بیانیه «برای زنان و دختران ایران» متعهد شده‌ بودم چنان که خداوند هرگونه تبعیض را بر مبنای جنسیت نفی می‌کند، با سیاستی هم‌صدا و همراه با شما از این رنج شما بکاهم و حال هم تجدید عهد می‌کنم با اجرای همه ظرفیت‌های قانون اساسی و انجام و اجرای اصلاحات قانونی و اجرایی، به تعادل و توازن جنسیتی در همه زمینه‌ها برگردیم.

من زنان و دختران ایرانی و مطالبه‌های به حق آنان را برای ایران سرمایه و فرصتی نو می‌دانم. شما هم روز جمعه با رأی خود به تغییر و رفع تبعیض، این فرصت را زنانه‌تر و تأثیرگذارتر کنید.  

خاک پای ملت ایران

مسعود پزشکیان»

انتهای پیام

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین