پزشکیان: صدای تردید و نارضایتی و قهر 60 درصد مردم را شنیدم
کد خبر: 17597
بیانیه شماره یک پزشکیان

پزشکیان: صدای تردید و نارضایتی و قهر ۶۰ درصد مردم را شنیدم

مسعود پزشکیان در اولین بیانیه خود خطاب به 60 درصدی که حاضر به مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری در مرحله اول نشدند، نوشت: من صدای این تردید، نارضایتی و قهر را شنیده‌ام و باز هم می‌شنوم. آنان از وضع معیشت خود ناراضی‌اند، به وضعیت اداره امور کشور اعتراض دارند و از آینده بهتر ناامیدند.

بیان فردا | مسعود پزشکیان بیانیه شماره یک خود را خطاب به مردم ایران منتشر کرد:

« بسم‌الله الرحمن الرحیم

هم‌میهنان عزیز!

در مرحله اول انتخابات حدود ۶۰ درصد مردم نیامدند، این پیام معناداری برای حکومت، برای ملت و برای جریان‌های سیاسی بود. من صدای این تردید، نارضایتی و قهر را شنیده‌ام و باز هم می‌شنوم. آنان از وضع معیشت خود ناراضی‌اند، به وضعیت اداره امور کشور اعتراض دارند و از آینده بهتر ناامیدند. بیشتر آنان در میان زنان، جوانان، نخبگان و اقوام هستند قالب مردم به حق از تبعیض و تحقیر و اجبار و فساد و ناکارآمدی به جان آمده‌، قالب مردم از داشتن یک زندگی معمولی و بی دغدغه محروم مانده‌اند. بسیاری از شخصیت‌ها و گروه‌ها و قشرهای اجتماعی که حقوق قانونی و خواسته‌های قدیم و جدید‌شان در عرصه‌های مختلف نادیده گرفته شده‌است پای صندوق رأی نیامدند. بخش مهم دیگری هم که نیامدند، نمی‌خواستند مشارکتشان و رأیشان به تداوم وضع موجود باشد و مصادره به مطلوب شود.

ملت ایران شامل همه ایرانیان است نه گروه و جریان فکری خاص. از این رو من از همه شما می‌خواهم که برای ایران روز جمعه پانزدهم تیر به صحنه بیایید و رأی به تحول دهند. رأی مشارکتی و رأی اعتراضی در کنار هم است و در کنار هم می‌تواند مؤثر و نقش‌آفرین باشد. برای من میان آنان که اعتراض داشتند و دارند و نیامدند و آنان که نامزدهای دیگر را انتخاب کردند با آنان که به من رأی دادند، تفاوت شهروندی وجود ندارد. همه ایرانی‌اند و رأی زبان مشترک همه آنان است. به گفته مولا علی (ع) ما یا باهم برابریم در دین و یا یکسانیم در خلقت. امروز دو رویکرد برای آینده کشور پیش روی همه ماست: ادامه وضع موجود یا اصلاح و بهبود و تغییر آن، انتخاب شما می‌تواند راه آینده را روشن کند.

من مسعود پزشکیان بارها گفته‌ام که صدای تغییر و صدای همه شما به خصوص صدای بی‌صدایان هستم. با خدای خویش و با همه شما عهد بسته‌ام که در این راه صریح و قاطع باشم. راه ناهموار امروز را تنها با همراهی شما می‌توانم هموار کنم. فرصتی تاریخی و محدود پیش آمده است، آن را غنیمت شماریم و با اعتماد و امید و مشارکت مؤثر در روز جمعه پانزدهم تیر دامنه آن را وسیع‌تر و با هم راهی نو را آغاز کنیم. عهد همه ما خلق فرصتی دیگر برای بهبود وضع ایران است.

رأی شما نتیجه انتخاب خود شماست نه اراده‌هایی که می‌خواهند ایران در همین وضعیت نامطلوب بماند و نه حتی بدتر از امروز شود.

 

خاک پای ملت ایران

مسعود پزشکیان»

انتهای پیام

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین