جنگ زرگری بین پایداری و مبنا
کد خبر: 15138

جنگ زرگری بین پایداری و مبنا

با اینکه چند روزی به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است، جنگ لفظی میان اصولگرایانی که این روزها تنها خود را در معرض رقابت با خود می‌بینند، درگرفته است.

بیان فردا | با اینکه چند روزی به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است، جنگ لفظی میان اصولگرایانی که این روزها تنها خود را در معرض رقابت با خود می‌بینند، درگرفته است.

فراموش نمی‌کنیم که در انتخابات‌های گذشته که تنها اصولگرایان میاندار میدان انتخابات بودند نیز جنگ لفظی برای صدرنشینی در لیست‌های انتخاباتی جزء عوامل اصلی در داغ کردن تنور انتخابات در میان خودی‌ها بود.

اما این بار نیز مانند دوره گذشته به نظر نمی‌رسد مردم علاقه ای به این دعواهای سیاسی داشته باشند و بر روی آن سرمایه‌گذاری کنند چون هردو آنها بر سر سفره‌ای نشسته‌اند که بزرگان خود پهن کرده اند تا از این خوان هرکسی سهمی بردارد. اما دعوا بر سر این است که چه کسی بیشترین سهم را از این سفره که سوی دیگر آن خالی است و اصلاح طلبان پای آن ننشسته اند، برداشت خواهد کرد؟ مبنا و همسویان یا پایداری و شریان؟

ایجاد شور انتخابات در میان حامیان سرخورده

به نظر می‌رسد که جریان اصولگرایی پیش از طی شدن مسیر بررسی صلاحیت‌ها و مشخص شدن تقریبی ترکیب کاندیداها از هر جریان و جناح، تقریبا مطمئن شده اند که در کشور انتخاباتی بدون رقیب خواهند داشت و برای اینکه بتوانند برای خود وجهه ای کسب کنند به دنبال این هستند که حداقل، طرفداران جناح راست را بصورت حداکثری پای صندوق‌های رای بیاورند تا مبادا تعداد بسیار زیادی از کسانیکه در آخرین انتخابات گذشته پای میز رای گیری آمدند و به فرد مورد نظر رای دادند، از نظر خود برگردند و بگویند که ما برای این رای دادیم تا مجلس و دولت یک دست بتواند مشکلات را حل کنند اما در طی سه سال گذشته هیچ اقدام موثری صورت نگرفته است؛ بنابراین با وجود حضور تک ساحتی اصولگرایان در انتخابات پیش رو، یا در آن شرکت نمی‌کنیم یا در صورت شرکت رای سفید خواهیم داد.

نظریه پردازان اصولگرا بر این اعتقادند که باید حداقل در میان حامیان سنتی خود شور انتخاباتی ایجاد کرد و برای این کار خبرگزاری اصولگرای فارس روز یکشنبه در یک نظرسازی مدعی شد که 40 درصد شرکت کنندگان در این نظرسازی گفته اند که در انتخابات شرکت می‌کنند درحالیکه نظرسنجی‌های مراکز مهم و نهادهای دیگر، چیزی خلاف آن را می‌گوید. پس به دنبال ایجاد فضای کاذب میان طرفداران خود هستند.

نطق‌های آتشین ضد دوستان پشت پرده

یکی از این اقدامات نطق هفته گذشته بیژن نوباوه وطن در صحن مجلس برضد قالیباف بود. وی که یکی از اعضای جبهه پایداری است در نطق خود به انتقاد تند از قالیباف به عنوان رئیس مجلس پرداخت و گفت: طرح ساماندهی فضای مجازی در کمیسیون مشترک مجلس که با حضور 23 نفر از کارشناسان و نخبگان مربوطه تشکیل و در یک روند کاملاً قانونی به تصویب رسید، چرا به یکباره از سوی رئیس مجلس با همکاری معاونت قوانین و مرکز پژوهش‌ها مسدود اعلام شد؟ باید از آقای قالیباف سوال کرد با کدامین توجیه قانونی امر قانونگذاری در فضای مجازی را متوقف و آن را از دستور کار مجلس خارج کردید. وی با بیان اینکه کشور‌های پیشرفته نظیر اتحادیه اروپا و آمریکا در زمینه وضع قوانین در حوزه فضای مجازی اقدام کرده و با تصویب ماده واحده‌ای به عنوان «هر آنچیزی که در فضای حقیقی جرم است، می‌تواند در فضای مجازی هم جرم قلمداد شود.» عملا حوزه نظارت قانونی خود را به فضای مجازی تسری داده اند، گفت: آقای قالیباف! باید عرض کنم اگر منافعی بیش از منافع ایران برای شما مطرح است، آن منافع در کجاست؟ لطفاً برای مردم ایران توضیح دهید. نوباوه تصریح کرد: آقای قالیباف شما در محضر مقام معظم رهبری و حضور نمایندگان قول دادید که به زودی طرح فضای مجازی و لایحه عفاف و حجاب در مجلس مطرح خواهد شد؛ آن از ساماندهی فضای مجازی و این هم لایحه عفاف و حجاب! که پس از ارائه به شورای نگهبان معلوم شد بیش از ده‌ها مورد دخالت شخصی و دستکاری در مصوبه کمیسیون‌های قضایی و فرهنگی توسط مشاوران که شما آنها را به خوبی نمی‌شناسید صورت گرفته و این لایحه تاکنون دو بار از سوی شورای نگهبان به مجلس عودت داده شده است.

وی بیان کرد: اینجانب به دلیل اعتراض به دست بردن در بیانیه نمایندگان خطاب به رهبری در ماجرای سیسمونی گیت و مصادره به مطلوب آن به نفع خودتان، اینجانب را به نشر اکاذیب و افترا به دادگاه بردید، اما با شهادت قضات آگاه و اطلاع آنان از مسائل موجود در مجلس، بنده را از این اتهامات تبرئه کردند و اما دادگاه پذیرفت و اعلام کرد که متن بیانیه تشکر نمایندگان به مقام معظم رهبری در مجلس شورای اسلامی دستکاری و به نفع محمد باقر قالیباف مصادره به مطلوب شده است.

از طرف دیگر حامیان قالیباف در مجلس هم که کم نیستند دست به قلم شده و برای رئیس نوباوه در حزب پایداری نامه اعتراضی نوشتند و رسانه‌های نزدیک به سردار خلبان آنرا پوشش گسترده دادند.

نامه نگاری از جانب رئیس برای نشان دادن ظاهری عصبانیت

مجتبی توانگر که سابقه زیادی در خبرگزاری فارس و روزنامه‌های حامی دولت احمدی نژاد و اصولگرایان دارد در نامه ای به صادق محصولی نسبت به این عضو سرکش حزب اعتراض می‌کند و می‌نویسد: از آن جایی که دیدم در روز‌های گذشته پس از نطق عجیب و عصبی آقای نوباوه در مجلس، صدایی از گروه و حزب شما بلند نشد و لااقل از منظر اخلاق اسلامی کسی به ایشان تذکر نداد که تریبون مجلس جای دروغ‌گویی و تهمت‌پراکنی علیه این و آن و نیرو‌های انقلاب نیست، لذا لازم دانستم یادآوری کنم که ضروری است گروه پایداری روشن کند که آیا این اقدام و اظهارات آقای نوباوه یک اقدام هماهنگ تشکیلاتی بوده و یا فقط یک نطق عصبی ناشی از محکومیت ایشان در دادگاه به ‌دلیل توهین به نیرو‌های انقلاب و رئیس مجلس است؟

وی ادامه می‌دهد: در حالی که دادگاه (در مورخ 19 دی 1402 در شعبه 14 دادگاه تجدیدنظر استان تهران) حکم قطعی به ‌محکومیت وی داده است، چرا به‌ دروغ مدعی شده است که در دادگاه تبرئه شده است؟ این دروغ ‌گویی چه نسبتی با عضویت در جبهه پایداری و التزام عملی به اسلام دارد؟ اگر نطق پر از تهمت و دروغ ایشان در یک هماهنگی تشکیلاتی صورت گرفته است شما به‌عنوان دبیرکل جبهه پایداری که این افراد در لیست تهران منتسب به شما هستند، توضیح دهید که این دست مواردِ غیراخلاقی آیا محلی از اعراب برای شما دارد؟

توانگر می‌افزاید: اگر هم این ادعا وجود دارد که این نطق بدون هماهنگی تشکیلاتی صورت گرفته است، با توجه به اینکه برخی از این اظهارنظر‌های خلاف واقع قبلاً هم توسط دیگر افراد منتسب به گروه پایداری بیان شده بود، حداقل انتظار نیرو‌های انقلابی و نمایندگان مجلس (که با 210 رای مدیریت و امانت ‌داری رئیس فعلی مجلس را تایید کردند) این است که گروه جبهه پایداری موضع خود را با این فرد و دیگر افراد مشابه و این قبیل بی‌اخلاقی‌ها به ‌صورتی صریح و بدون، اما و اگر شفاف کند. وی تصریح می‌کند: نمی‌شود هم خود را عضو مجلسی که رهبر حکیم انقلاب آن را انقلابی خواندند و از عملکردش دفاع کردند، دانست و هم برای مدیریت آن مانع‌ تراشی کرد؛ یا با سکوت از مانع ‌تراشی افراد منتسب، درعمل حمایت کرد. به نظر می‌رسد هرچه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک می‌شویم اینگونه مباحث و دعواهای زرگری میان اصولگرایان بیشتر می‌شود تا حداقل در میان طرفداران خود، به دنبال فضاسازی باشند که ما از هم انتقاد می‌کنیم تا مسیر خارج نشویم !!!!

البته مردم دیگر از اینگونه به اصطلاح سیاه بازی‌ها خسته شده و هیچ توجهی به آن ندارند و باید خطاب به اصولگران گفت: «حنای شما دیگر رنگ ندارد.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین