در حال به روزرسانی | تعداد جان‌باختگان به 84 نفر رسید | پیام خانواده سردار سلیمانی در پی حمله تروریستی | واکنش خاتمی چه بود؟
کد خبر: 14430

در حال به روزرسانی | تعداد جان‌باختگان به ۸۴ نفر رسید | پیام خانواده سردار سلیمانی در پی حمله تروریستی | واکنش خاتمی چه بود؟

دو کیف حامل بمب منفجر شد. برخی از منابع به خبرنگار تسنیم، مستقر در کرمان که در صحنه انفجار امروز حضور دارد اعلام کردند که در ورودی گلزار شهدای کرمان، دو‌ کیف بمب گذاری شده وجود داشته است که عامل یا عاملین این حادثه ظاهرا با ریموت بمب‌ها را منفجر کرده‌اند

 دو کیف حامل بمب منفجر شد. برخی از منابع به خبرنگار تسنیم، مستقر در کرمان که در صحنه انفجار امروز حضور دارد اعلام کردند که در ورودی گلزار شهدای کرمان، دو‌ کیف بمب گذاری شده وجود داشته است که عامل یا عاملین این حادثه ظاهرا با ریموت بمب‌ها را منفجر کرده‌اند.  

خبرنگار تسنیم که در صحنه حاضر است می‌گوید که تعداد شهدا احتمالاً بالاتر از ۵۰ نفر خواهد بود. تا کنون منابع رسمی اعلام کردند که  ۲۰ نفر به شهادت رسیدند و عوامل امنیتی و انتظامی مشغول شناسایی ابعاد دیگر این ماجرا هستند که به زودی اعلام خواهد شد.

معاون امنیتی استاندار کرمان نیز در گفت وگو با ایرنا تایید کرد که این ۲ انفجار تروریستی بوده است.

واکنش بی‌بی‌سی به حادثه کرمان خبرساز شد

بی بی سی شهیدان هشت سال دفاع مقدس و حادثه تروریستی امروز کرمان را با واژه "کشته شدگان" خطاب کرد

photo_2024-01-03_16-28-36

صحبت‌های تکان‌دهنده یکی از شاهدان حادثه امروز کرمان

ویدیویی کوتاه از صحبت‌های یکی از شاهدان حادثه انفجار گلزار شهدای کرمان در ادامه قرار داده شده است.

واکنش قوه قضاییه به حادثه تروریستی کرمان

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای عصر چهارشنبه در پیامی شهادت شماری از زائران در مسیر گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: حادثه‌ اندوهبار و تلخ شهادت جمعی از مردم عزیزمان در مسیر گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، به دست تروریست‌های مزدور، قلب‌ها را متألم گرداند و بار دیگر قساوت و خباثت دشمنان ملت ایران اسلامی را آشکار ساخت.

تروریست‌های کوردل که اذنابِ مستکبران هستند، پس از شکست و هزیمت در ناامن‌سازی کشور در توطئه‌های مختلف، تمام همت خود را معطوف به انتقام گرفتن از مردمان متدیّن ایران اسلامی کرده‌اند؛ این سیاه‌دلان قسی‌القلب و اربابان آدم‌کش آن‌ها که از حاج قاسم و شهیدان و مجاهدان محور مقاومت کینه و حقد عمیق دارند و حتی از برگزاری مراسم سالگرد شهادت او هم واهمه دارند باید بدانند ملت ما هیچگاه بواسطه این دست تحرکات مذبوحانه از آرمان‌های مقدس خود و عشق ورزیدن به مسیر و راه نورانی شهدا و حاج قاسم عزیز، دست نخواهد کشید.

بدون تردید، آمران و عاملان این جنایت اندوهبار از طرق مقتضی مجازات خواهند شد؛ بر همین اساس دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی مکلف هستند با سرعت و دقت، به تعقیب تمامی سرنخ‌ها و عاملان و مسبّبان این جنایت اهتمام ورزند و آنان را به سرپنجه قضایی کشور بسپارند؛ مسئولان قضایی مربوطه چه در استان کرمان و چه در سایر مناطق که ردی از تروریست‌های دخیل در این ماجرا وجود دارد نیز موظفند نهایت مساعی خود را برای دستگیری این جانیان به کار بندند؛ قدرمتیقّن دستگاه قضایی به موجب وظیفه ذاتی و قانونی خود، برخوردی عبرت‌آموز با تمامی عاملان و دست‌اندرکاران این جنایت شقاوت‌آمیز خواهد داشت.

اینجانب ضمن آرزوی بهبودی و عافیت برای مجروحان این حادثه تروریستی، تسلّا و همدردی خود را به خانواده‌های شهدای عزیز عرض می‌کنم و صبر و سکینه الهی را برای آنان و علوّ درجات را برای شهیدان مسألت می‌نمایم.

واکنش فرزند سردار سلیمانی به حادثه امروز کرمان

فرزند سردار قاسم سلیمانی در واکنش به حادثه تروریستی کرمان گفت: حتی از زائر او هم می‌ترسند.

روایت شاهدان عینی از حادثه تروریستی کرمان​

 یکی از شاهدان که در محل حادثه انفجار در کرمان حضور داشت می گوید: از زیر گذر در حال عبور بودیم که چیزی به هوا پرتاب شد. دودی بلند شد. فقط گشتم تا خواهرم را پیدا کنم.  شاهد دیگری می گوید: یک لحظه چیزی در کمرم سوخت و تا امدم پایم را تکان بدهم دیدم نمی توانم، ما فقط صدای انفجار شنیدیم.

فردا در ایران عزای عمومی اعلام شد

در پی حادثه تروریستی کرمان، هیئت دولت فردا را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

اعلام نوع بمب‌های استفاده شده در حادثه کرمان

کانال اطلاع رسانی نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی( صابرین نیوز) نوشت: بمب‌ های منفجر شده از نوع ترکش‌زا بودند که مخصوص گرفتن تلفات از نفرات است، در این نوع بمب از ساچمه یا براده های آهن استفاده می شود که پس از انفجار تلفات زیادی از جمعیت بگیرد.

IMG_20240103_175006_989

شهادت ۴ مامور پلیس در حادثه تروریستی کرمان

یک منبع آگاه از شهادت ۴ مامور پلیس در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان خبر داد.

 در حادثه انفجار امروز در گلزار شهدای کرمان تاکنون ۱۰۳ نفر از شهروندان شهید و تعدادی نیز مجروح شده‌اند.

پیام تسلیت رجب طیب اردوغان به ایران

پیام تسلیت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به ایران: از حملات شنیع تروریستی صورت‌ گرفته در استان کرمان ایران عمیقا متأسفیم ، من به مردم دوست و برادر ایران تسلیت می‌گویم .

photo_2024-01-03_06-45-00

اعلام آمادگی ایران برای پاسخ به حادثه تروریستی کرمان

وزیر کشور گفت: پس از تجمع مردم و نیروهای امدادی برای کمک رسانی به حادثه دیدگان انفجار اول، انفجار دوم نیز اتفاق می افتاد. این جنایت کور علیه مردم و عاشقان قهرمان ملی بود.

اقدام تروریستی کرمان پاسخ کوبنده دستگاه های امنیتی و نظامی را در کوتاه ترین زمان به دنبال خواهد داشت.

مردم در صف اهدای خون در کرمان

تصویری از مردم در صف اهدای خون در کرمان را مشاهده می کنید.

photo-5811945068184059583-y

واکنش انصارالله به انفجارهای تروریستی کرمان​

به نقل از المسیره، دفتر سیاسی انصارالله یمن به حادثه تروریستی کرمان واکنش نشان داد. در بیانیه انصارالله یمن آمده است: ما به شدت انفجارهای جنایتکارانه در کرمان که به شهادت و زخمی شدن شماری منجر شد را محکوم می کنیم. ما همدردی عمیق خود را با جمهوری اسلامی ایران، رهبری، دولت و ملت و خانواده های قربانیان اعلام می کنیم.

انصارالله یمن در بیانیه خود اعلام کرد: انفجارهای کرمان دنباله تحرکات علیه ایران و به سبب نقش آن در رویارویی با استکبار وحمایت از امت اسلامی و مقاومت است. ما اطمینان داریم که جمهوری اسلامی قوی تر از همه توطئه هاست و تحرکات آمریکا و اسراییل برای بی ثباتی محکوم به شکست است.

اظهارات استانداری کرمان درباره دلیل حادثه

فداکار، استاندار کرمان گفت: حادثه، قطعا تروریستی است و تاکنون ۱۰۳ نفر به شهادت رسیده‌اند؛ انفجارها نیز خارج از محدوده گیت های بازرسی رخ داد.

دشمن نمی‌تواند ارادت مردم ایران را به سردار دلها و سپهبد شهید سلیمانی ببیند. ساعت ۱۵ عصر امروز اولین انفجار و با فاصله حدود ۱۵ دقیقه دومین انفجار در مکان دیگری اتفاق افتاد. انفجارها خارج از محدوده گیت‌های بازرسی رخ داد و حدود ۲ کیلومتر تا مرقد شهید سلیمانی فاصله داشت.

خط و نشان رئیسی در پی حادثه تروریستی کرمان

 

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پیامی با محکومیت شدید جنایت تروریستی در گلزار شهدای کرمان همزمان با مراسم بزرگداشت فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپهبد شهید قاسم سلیمانی، این اقدام را جنایت ایران ستیزان و عمال ترور و سیاهی عنوان کرد و ضمن موظف کردن مسئولان به رسیدگی فوری به مجروحان این حادثه، بر پیگیری و شناسایی سریع عاملان و آمران این اقدام کور و بزدلانه تاکید کرد.

متن کامل پیام رئیس جمهور بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

بار دیگر جنایت‌کاران ایران‌ستیز و عمال ترور و سیاهی، همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) سلاله پاک پیامبر رحمت، در مراسم گرامی‌داشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، سردار فاتح مبارزه با تروریسم، در اقدامی مذبوحانه و غیرانسانی، جنایت تأسف ‌باری را رقم زدند و موجب شهید و مجروح شدن عده‌ ای از شرکت‌ کنندگان در این مراسم از جمله تعدادی از زنان و کودکان بی‌گناه شدند.

اینجانب با محکوم کردن این اقدام تروریستی جنایت‌بار و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده، این ضایعه ناگوار را به حضرت ولیعصر(عج) و به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و عموم مردم شریف و بزرگ ایران تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای شهدای حادثه علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل مسألت دارم.

ضمن تأکید بر پیگیری و شناسایی طراحان و آمران سیاه‌دل این حرکت غیرانسانی، از تمامی مسئولان استانی می‌خواهم هرچه سریع‌تر، نسبت به تسکین آلام آسیب‌ دیدگان و مداوای مجروحان و بازگشت نظم و آرامش به شهر شهیدپرور کرمان اقدامات لازم را به ‌عمل آورند.

بی‌ شک عاملان و آمران این اقدام بزدلانه به زودی به دست نیروهای توانای امنیتی و انتظامی شناسایی و به سزای عمل شنیع خود خواهند رسید. دشمنان ملت باید بدانند که این‌گونه اقدامات هرگز نمی‌ تواند خللی در عزم و اراده آهنین ملت ایران در دفاع از آرمان‌های اسلامی به ‌وجود آورد و آنها مصمم ‌تر از گذشته تا خشکاندن ریشه ‌های ترور و خشونت در میدان مبارزه با دشمنان عزت و اقتدار ایران و اسلامی حضور خواهند داشت.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

واکنش دولت عراق به حادثه تروریستی کرمان

دولت عراق حادثه تروریستی امروز در چهارمین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و بر همبستگی عراق با دولت و ملت ایران تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق «واع»، بغداد همچنین آمادگی خود را برای ارائه انواع کمک‌ها در راستای کاهش شدت این اقدام «جنایتکارانه بزدلانه» اعلام کرد.

عصر امروز (چهارشنبه) همزمان با چهارمین سالگرد سردار حاج «قاسم سلیمانی» و همرزمانش، ۲ انفجار تروریستی به فاصله زمانی حدودا ۲۰ دقیقه‌ در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان رخ داد که تاکنون منجر به شهادت ۱۰۳ نفر و مجروح‌شدن حدود ۱۷۰ نفر شده است.

پیام همدردی عربستان در پی حادثه تروریستی کرمان​

وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه‌ای به حادثه تروریستی عصر چهارشنبه در کرمان با محکوم کردن این اقدام، نوشت: ما صمیمانه تسلیت، همدردی و همبستگی خود را با ایران در این رویداد دردناک اعلام می‌کنیم و برای مجروحان آرزوی بهبودی عاجل داریم.

واکنش علی لاریجانی به حمله تروریستی کرمان

علی لاریجانی، رئیس پیشین مجلس به حمله تروریستی کرمان واکنش نشان داد و نوشت: آغشتگی خون ملت انقلابی ایران و مردم مظلوم فلسطین طوفان‌الاقصی را طوفانی‌تر خواهد کرد.

5969353

بیانیه آمریکا درباره حادثه تروریستی کرمان

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به انفجار تروریستی امروز در کرمان اعلام کرد که واشنگتن به هیچ وجه در انفجارهای امروز کرمان نقش نداشته است و دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم کار اسرائیل است.

پیام خانواده سردار سلیمانی در پی حمله تروریستی

 

متن این پیام خانواده شهید سلیمانی به شرح زیر است: «هم‌زمان با میلاد صدیقه طاهره (سلام الله علیها) و چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، دشمنان سفاک ملت ایران جنایت هولناکی را رقم زدند و مردم مظلومی که به سمت مزار مطهر شهید سلیمانی حرکت می‌کردند را به خاک و خون کشیدند و خانواده‌های آنان را داغدار کردند.

هدف و غرض طراحان فاسد این جنایت و عاملان نادان آن روشن است؛ درست در زمانی که مجاهدان غیور مقاومت در میدان‌های نبرد شکست‌های ترمیم‌ناپذیری را به دشمنان این امت وارد می‌کنند، آنان پاسخ شکست را از زنان، کودکان و مردمان بیگناه می‌گیرند.

خانواده‌ شهید حاج‌ قاسم سلیمانی با قلبی سرشار از غم، ضمن همدردی و همدلی با بازماندگان این حادثه دردناک، برای شهدای این حادثه علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل از خدای متعال مسئلت می‌کند.

امید است مسئولان امنیتی و قضایی با پیگیری و بررسی عاجل، پاسخی سخت به بانیان و عاملان و آمران این حادثه تدارک ببینند؛ باذن الله.»

واکنش خاتمی به حادثه تروریستی کرمان

سید محمد خاتمی با محکومیت حمله تروریستی در کرمان گفت: تروریسم پلید که بزرگترین دشمن انسان و زندگی صلح آمیز اوست، باز هم فاجعه آفرید.

متن پیام سید محمد خاتمی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تروریسم پلید که بزرگترین دشمن انسان و زندگی صلح آمیز اوست، باز هم فاجعه آفرید و شمار بزرگی از مردم شریف و بی‌گناه ایران را در کرمان عزیز به شهادت رساند و جمع بزرگتری را مجروح کرد. 

این اقدام جنایت کارانه را شدیدا محکوم میکنم و لزوم پیگیری سریع و همه جانبه آن، و شناخت اهداف و علل، و شناسایی و معرفی عوامل وقوع این فاجعه انسانی را از سوی مسئولان و نهادهای ذیربط یادآور می‌شوم.     

این مصیبت سنگین را به همه آنان که برای انسان حرمت قائلند و زندگی صلح آمیز را برای او میطلبند، به خصوص به ملت عزیز ایران و مردم شریف و مقاوم کرمان تسلیت میگویم. 

از خداوند منان برای مجروحان شفای عاجل، برای شهیدان آمرزش و علوّ درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت میکنم.

سید محمد خاتمی

۱۳دی ماه ۱۴۰۲

واکنش علی مطهری به ترور فرمانده بلندپایه حماس

نماینده پیشین مجلس نوشت: ‌ماجرای غزه از نظر مظلومیت یک طرف شباهتی با حادثه کربلا دارد.

علی مطهری، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در واکنش به ترور و شهادت صالح العاروری از فرماندهان حماس در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ‌ماجرای غزه از نظر مظلومیت یک طرف شباهتی با حادثه کربلا دارد. ظاهراً مسلمانان غیر از یمنی‌ها منتظرند حماس نابود شود و رهبرانش به شهادت برسند و بعد گروهی به نام ‎توابین پیدا شوند و خونخواهی کنند و گروهی هم در سالگرد این واقعه عزاداری کنند و سینه بزنند.

5969511

صف یک کیلومتری برای اهدای خون در کرمان

ایرج شکوهی با تسلیت شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی روز گذشته در مسیر گلزار شهدای کرمان، اظهار داشت: این حادثه نشان داد که دشمنان ما همیشه در کمین هستند و حتی به زن و کودک و پیرزن و پیرمرد هم رحم نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه روز گذشته پس از اتفاق ناگوار و فاجعه بزرگی که رخ داد، تعداد زیادی از مجروحان به بیمارستان‌ها اعزام شدند، گفت: همکاران پزشک ما به دلیل آن که فرصتی برای تعیین گروه خونی مجروحان نداشتند از گروه خونی دهنده عمومی O منفی برای همه مصدومان استفاده کردند و به این دلیل با کمبود این گروه خونی مواجه شدیم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به اینکه در همان بدو حادثه بالغ بر 515 واحد خونی به مجروحان این حادثه تزریق کردیم و این باعث کاهش ذخایر خونی ما شد، ادامه داد: در فراخوانی که از رسانه‌ها داده شد مردم ما بلافاصله به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند و ثابت کردند که همیشه همراه نظام و دلسوز هموطنان خود هستند.

وی با بیان اینکه شب گشته صف یک کیلومتری پشت درب انتقال خون کرمان ایستاده بودند و تا پاسی از شب همکاران ما مشغول خونگیری بودند، افزود: مقداری خون هم از دیگر استان‌ها تامین شده است.

شکوهی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل کمبود خون نداریم، ادامه داد: تنها کسانی که گروه خونیO  منفی دارند به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و نیازی به مراجعه دیگر گروه‌های خونی نیست و مشکل تمام مصدومان از نظر گروه خونی حل شده است.

 ساعت 14:50 دقیقه و در ‌15:17 دقیقه بعد از ظهر 13 دی‌ماه سالروز شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، دو انفجار تروریستی در محدوده گلزار شهدای کرمان اتفاق افتاد که حادثه اول در ورودی گلزار شهدای کرمان و حادثه دوم در ورودی تخت درگاه قلی‌بیگ اتفاق افتاد است که در این حادثه تعداد زیادی از هموطنان مصدوم و شهید شدند.

پرچم‌ های ایران در سراسر جهان نیمه‌افراشته شد

در پی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، پرچم کشورمان در سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران به احترام قربانیان این اقدام تروریستی به حالت نیمه برافراشته درآمد.

در اثر حمله تروریستی دیروز ۸۴ نفر جان باختند.

photo_2024-01-04_11-25-12

بیانیه ارتش در واکنش به فاجعه دیروز در کرمان

ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای، جنایت تروریستی کرمان را که منجر به شهادت و جراحت جمعی از هموطنان از جمله زنان و کودکان شد را محکوم کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَسَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ

اقدام تروریستی کرمان که منجر به شهادت و مجروحیت جمعی از زائران و هموطنان عزیز شد موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.

این اقدام تروریستی که جمعی از مردم بی ‌گناه را به خاک و خون کشید، نشان از سبعیت و خوی وحشیگری دشمنان اسلام و نظام اسلامی دارد و مؤید عمق کینه و خصومت آن‌ها نسبت به ملت شریف ایران است.

بی تردید این اقدام مذبوحانه نه تنها هیچ خللی در عزم و اراده ملت غیور ایران در مبارزه با تروریسم وارد نمی‌سازد، بلکه اتحاد و انسجام مردم مقاوم و انقلابی ایران را در پیگیری آرمان های امام(ره) و انقلاب شکوهمند اسلامی را صدچندان می کند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، شهادت جمعی از هموطنان عزیز را به محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا(مدظله العالی)، آحاد ملت شریف ایران اسلامی و خانواده‌های شهدا تسلیت عرض نموده و برای مجروحان از درگاه خداوند متعال سلامتی و عافیت طلب می‌نماید.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین