حماس: بدون پایان جنگ، تبادل اسرا در کار نیست
کد خبر: 13707

حماس: بدون پایان جنگ، تبادل اسرا در کار نیست

جنگ اسرائیل و حماس وارد شصت و هفتمین روز خود شده است، در این بسته خبری جدیدترین تحولات مربوط به این درگیری ها را می توانید دنبال کنید.

 

بیان فردا | کاخ سفید بامداد سه‌شنبه گزارش‌ها درباره تصمیم آمریکا برای استقرار نیروی نظامی در مرز لبنان و فلسطین اشغالی را تکذیب کرد.

کاخ سفید بامداد سه‌شنبه گزارش‌ها درباره تصمیم آمریکا برای استقرار نیروی نظامی در مرز لبنان و فلسطین اشغالی را تکذیب کرد.

یک نماینده شورای امنیت ملی آمریکا به شبکه «ریانووستی» گفت: «چنین خبری درست نیست. آمریکا در تدارک استقرار نیرو در مرز لبنان-اسرائیل نیست».

پیش از این، شبکه «الحدث» به نقل از منابعی ادعا کرده بود که آمریکا قصد دارد برای جلوگیری از حملات صهیونیست‌ها به جنوب لبنان، نیروهایی را در مرز شمال فلسطین اشغالی مستقر کند.

در این گزارش همچنین ادعا شده که رژیم صهیونیستی بیشتر تمایل داشته که نیروهای فرانسوی کنترل مرز جنوب لبنان را در دست بگیرند.

از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی لبنان بامداد سه‌شنبه تصاویر عملیات علیه تعدادی از پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی را منتشر کرد. (جزئیات بیشتر)

«حسن فضل الله» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت (وابسته به حزب الله) روز یکشنبه تأکید کرد که حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، مصداق تنش‌زایی جدید است.

حماس: بدون پایان جنگ، تبادل اسرا در کار نیست

یکی از از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس بامداد سه‌شنبه گفت که تا قبل از پایان تجاوز به غزه، هیچ صحبتی در مورد تبادل اسرا وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» بامداد سه‌شنبه گزارش‌ها درباره مذاکرات غیرمستقیم آنها با رژیم صهیونیستی برای تبادل اسرا را تکذیب کرد.

«اسامه حمدان» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس بامداد سه‌شنبه گفت: «تا قبل از پایان تجاوز به غزه، هیچ صحبتی در مورد تبادل اسرا وجود ندارد».

حمدان در مصاحبه با شبکه «الجزیره» توضیح داد: «هدف طرف اسرائیلی از طریق افشاگری‌های جاری، مقابله با فشارهای داخلی است».

وی همچنین افزود: «مواضع اسرائیل در مورد یک معامله آینده‌نگر برای مصرف داخلی است».

پیش از این نیز عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تکذیب اخبار رسانه‌های صهیونیستی در خصوص مذاکرات مربوط به اسرا تأکید کرد که هر آنچه مربوط به مذاکرات اسراست، پس از آتش‌بس خواهد بود. (جزئیات بیشتر)

شامگاه دوشنبه بود که برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی از جمله کانال ۱۳ تلویزیون این رژیم مدعی شدند که تحرکات جدیدی برای توافق در خصوص مبادله اسرا وجود دارد.

وزارت بهداشت غزه: اشغالگران به بیمارستان‌ها و کادر پزشکی حمله می‌کنند

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بامداد سه‌شنبه هشدار داد که ضریب اشغال تخت در بیمارستان‌های جنوب نوار غزه ۲۶۰ درصد است که به معنی فاجعه تمام عیار است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بامداد سه‌شنبه گفت: «صهیونیست‌ها به بیمارستان‌ها، پرسنل پزشکی و حدود ۸ هزار مجروح که نیاز به عمل فوری دارند، حمله می‌کنند».

سرپرست این وزارتخانه به شبکه «الجزیره» توضیح داد: «حدود ۶۰۰ بیمار از جمله ۴۱۳ زخمی تاکنون از گذرگاه رفح برای مداوا در خارج از نوار غزه اعزام شده‌اند».

وی درباره وضعیت وخیم نظام درمانی در نوار غزه هشدار داد: «ضریب اشغال تخت در بیمارستان‌های جنوب نوار غزه ۲۶۰ درصد است که به معنی فاجعه تمام عیار است».

این مقام فلسطینی ادامه داد: «۳ کودک در اثر کمبود اکسیژن در بیمارستان کمال عدوان جان خود را از دست دادند و ۱۲ کودک در بخش مراقبت‌های ویژه و ۶ نوزاد نارس داریم».

سرپرست وزارت بهداشت غزه همچنین افزود: «مراکز پزشکی در شمال فقط کمک‌های اولیه را ارائه می‌کنند و موارد بحرانی را به بیمارستان باپتیست ارجاع می‌دهند».

به گفته مقام‌های بهداشتی غزه، از ۷ اکتبر(۱۵ مهر)  به این سو ۱۸۰۰۰ فلسطینی شهید و بیش از ۴۹۲۲۹ نفر دیگر در حملات بی امان هوایی و زمینی به این منطقه مجروح شده‌اند.

سازمان‌های امداد و کمک‌رسانی سازمان ملل متحد وضعیت غزه را تحت تاثیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناق غیرنظامی «آخرالزمانی» توصیف کرده‌اند و گفته‌اند تحت تاثیر شرایط کنونی نیمی از جمعیت ساکنان غزه گرسنه هستند و هزینه هر یک کیسه آرد نیز تحت تاثیر جنگ به ۹۵ دلار افزایش پیدا کرده است.

تشکر وزیر جنگ صهیونیستی از بایدن به دلیل حمایت از کشتار غزه

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دلیل کمک‌های نظامی واشنگتن از تل آویو برای کشتار مردم بی‌گناه غزه تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دوشنبه شب در سخنانی گفت: از «بایدن به دلیل کمک‌های نظامی تشکر می‌کنیم. آمریکایی‌ها دوستان واقعی ما در زمان‌های سخت و دشوار هستند. آمریکا شریک بزرگ ماست و از این کشور تشکر می‌کنیم».

وی با اذعان به اینکه رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت فلسطین جنگ سختی را تجربه می‌کند، مدعی شد که «در این جنگ پیروز می‌شوند».

وی مدعی شد: «ما در میدان جنگ پیشروی می‌کنیم و مواضع حماس در جبالیا و الشجاعیه محل استقرار گردان‌های نخبه را محاصره خواهیم کرد».

به گزارش المیادین، گالانت در راستای سرپوش گذاشتن بر شکست ارتش رژیم صهیونیستی در مقابله با حماس تأکید کرد که «جنگ غزه زمانی به پایان خواهد رسید که ما به اهداف خود برسیم».

وی خاطرنشان کرد: « اگر فشار بیشتری وارد کنیم، پیشنهادات بیشتری برای آتش‌بس جدید ارائه خواهد شد و آنها را بررسی خواهیم کرد».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «ما هر کاری که بتوانیم برای محافظت از ساکنان شمال انجام می‌دهیم و زمانی که وضعیت امنیتی بهتر شود، آنها را باز خواهیم گرداند».

یوآو گالانت افزود: «ما آماده بررسی همه احتمالات در مورد آینده نوار غزه هستیم، اما هیچ نقشی برای حماس در آن وجود نخواهد داشت».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که به گفته خودِ مقامات صهیونیست در باتلاق غزه گیر کرده، گفت که «اسرائیل قصد ندارد همیشه در نوار غزه باقی بماند».

تداوم حملات و درگیری‌ها در محورهای مختلف غزه

برای شصت و هفتمین روز، جنگ اشغالگران در نوار غزه در بحبوحه بمباران‌های شدید که اطراف بیمارستان‌ها، مراکز پناهگاهی، مدارس، خانه‌ها و تمامی زیرساخت‌ها را هدف قرار می‌دهد، ادامه دارد، در حالی که مقاومت در چندین منطقه به ویژه در خان یونس، شجاعیه و جبالیا با آنها وارد درگیری شده‌است.

به گزارش ایسنا، گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس تاکید کرد که نیروهای ویژه صهیونیست را که در ساختمانی در پروژه بیت لاهیا مستقر بودند با گلوله‌های ضد استحکامات TBG هدق قرار داد که تلفاتی در میان آنها به جا گذاشت.

القسام همچنین اعلام کرد که رزمندگانش از فاصله صفر با نیروهای ویژه و نیروی زرهی اسرائیل در غرب اردوگاه جبالیا درگیر شدند.

گردان‌های شهدای الاقصی نیز اعلام کرد که رزمندگانش خودروی زرهی دشمن را در محور غربی جبالیا با موشک ضد زره هدف قرار دادند که منجر به انهدام آن و کشته و زخمی شدن افراد داخل آن شد.

همچنین گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی از درگیری شدید با مسلسل با نیروهای دشمن و هدف قرار دادن دو تانک صهیونیستی با گلوله‌های «تاندم» در محور پیشروی در غرب اردوگاه جبالیا خبر داد.

گردان‌های الناصر صلاح الدین نیز گفت که رزمندگان آن پس از کمین در کوچه‌های اردوگاه جبالیا، با شنیدن فریادهای دشمن، از فاصله صفر وارد درگیری‌هایی با نیروی پیاده ارتش دشمن شدند که تلفاتی در میان آنها به جا گذاشتند.

خبرنگار المیادین تصاویری از تجهیزات باقی مانده ارتش اشغالگر پس از نبرد شدید با مقاومت و عقب نشینی اجباری آن از محله القصاصیب در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه منتشر کرد.

منابع خبری نیز اعلام کردند، صبح امروز بار دیگر آژیرهای خطر نیز در شهرک‌های «غلاف غزه» به صدا درآمدند.

در ادامه تجاوزات صهیونیست‌ها در غزه رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند، در نتیجه بمباران خانه‌ای در نصیرات در مرکز نوار غزه توسط نیروهای اشغالگر، تعدادی شهید و زخمی شدند.

این رسانه‌ها در ادامه از شهادت ۱۲ تن از جمله شش کودک و تعدادی زخمی بر اثر بمباران خانه‌ای در محله الزهور در شمال رفح خبر دادند.

رسانه‌های فلسطینی همچنین با اعلام اینکه اشغالگران مناطقی در شرق، مرکز و شمال شهر خان‌یونس را به صورت مداوم هدف حملات توپخانه قرار می‌دهند، افزودند: بر اثر حمله نیروهای اشغالگر به خانه‌ای در نزدیکی دانشکده علوم و فناوری در جنوب خان یونس شش تن زخمی شدند.

رسانه‌ها در ادامه نیز گزارش دادند که کمربندهای آتش هواپیماهای اشغالگر مناطقی را در مرکز خان یونس هدف قرار دادند. این حملات اطراف بیمارستان ناصر در خان یونس را هدف قرار داد.

همچنین طبق گزارش رسانه‌های فلسطینی، هواپیماهای اشغالگر حملات شدیدی را به چندین منطقه در مرکز نوار غزه انجام دادند و توپخانه‌های اشغالگر به طور تصادفی منطقه «جبالیا البلد» در شمال نوار غزه را بمباران کردند. 

همچنین بامداد سه‌شنبه در بمباران هواپیماهای اشغالگران که چندین خانه را در رفح در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند، ۲۰ تن شهید و ده‌ها تن زخمی شدند. یک خانه نیز در منطقه بطن السمین در مرکز خان یونس بمباران شد.

تداوم حملات و درگیری‌ها در محورهای مختلف غزه

احمد مهنا، مدیر بیمارستان العوده، از سازمان‌های امدادی و نهادهای بین‌المللی خواست تا برای تخلیه ایمن بیماران و کارکنان بیمارستان وارد عمل شوند. وی تاکید کرد که با وجود حضور ده‌ها بیمار و همراهان در داخل بیمارستان واقع در منطقه جبالیا تانک‌های رژیم صهیونیستی پس از قطع آب، دارو و غذا به مدت شش روز بیمارستان را محاصره کرده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین