یک نکته کاملا عجیب درباره ۱۷ اکتبر خونین غزه
کد خبر: 10336

یک نکته کاملا عجیب درباره ۱۷ اکتبر خونین غزه

واکنش کاربران ایرانی به فاجعه بمباران بیمارستان المعمدانی بسیار عجیب بوده وبه بحث و جدل در شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته است.

بیان فردا | واکنش کاربران ایرانی به فاجعه بمباران بیمارستان المعمدانی بسیار عجیب بوده و بحث و جدل در شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته است.

در حالی واکنش‌های گسترده جهانی به بمباران بیمارستانی در غزه طی ۲۴ ساعت گذاشته به صدر اخبار رسانه‌ها تبدیل شده که ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده که براساس آن، شبکه الجزیره به طور تصادفی، لحظه اصابت موشک به بیمارستان غزه را پخش کرده است.

اسرائیل به استناد به ویدئوی منتشر شده از سوی شبکه الجزیره در ادعایی عجیب و باورنکردنی حماس را عامل اصلی این حادثه مرگبار معرفی کرده است!

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که طبق برآوردها، 1000 نفر از فلسطینیان در حمله هوایی اسرائیل به بیمارستان المعمدانی در غزه به شهادت رسیدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل انفجار مرگبار بیمارستان غزه را گردن فلسطینی‌ها انداخت و مدعی شده است : «تمام دنیا می‌داند که حماس به بیمارستان حمله کرد، نه ارتش اسرائیل.»!

بسیاری از کشورهای جهان در واکنش به فاجعه بیمارستان‌ غزه آن را «کاملا غیرقابل قبول» توصیف  و محکوم کردند.

احمد زیدآبادی، فعال سیاسی در یادداشتی تحت عنوان «در لبۀ پرتگاه!» در واکنش وقایع شب گذشته غزه نوشت:  ملک‌عبدالله پادشاه اردن، خاورمیانه را در "لبۀ پرتگاه" توصیف کرده است. او که بعضاً کیسینجر دنیای عرب هم خوانده می‌شود، کاملاً دقیق می‌گوید. اگر آخرین اظهارنظرها را در بارۀ گشودن جبهه‌های تازه علیهاسرائیل، تهدیدی واقعی تلقی کنیم، بخش بزرگی از خاورمیانه بخصوص کشور ما در یک قدمی ورود به جنگ قرار دارد. این جنگ با همۀ جنگ‌های قبلی متفاوت خواهد بود. وضعیتی آخرالزمانی پدید خواهد آمد. خدا نکند.

در همین حال کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های متفاوتی به طرح برخی ادعاها علیه حماس از سوی اسرائیل نشان دادند:

* حساب کاربری «ردایو زن» نوشت: طرفدارای اسراییل میگن این بیمارستان رو هم حماس زده. مخالفان اسراییل هم فیلم و عکس نشون میدن که این ادعا صحت نداشته. اینم میشه مثل خیلی چیزای دیگه که اسرائیل هیچ وقت گردن نخواهد گرفت.

* کاربری به نام «خرمگس» هم در واکنش به این رویداد توئیت زد: واقعا سخته تصور کنیم چیزی به جز حمله هوایی اسراییل میتونه عامل این انفجار باشه. راکت‌های حماس رو دیدیم و هیچ وقت چنین انفجاری بر جا نمیگذارن و معمولا حداکثر ۵-۶ نفر تلفات به جا میگذارند.

* علیرضا دیگر کاربر توئیتر گفت: جدی یه سری داریم که واقعا باور کردن حماس اشتباهی بیمارستان رو زده! فکر هم نمی‌کنن کدوم موشک جز تسلیحات اسرائیل تا حالا در حد یه نیم طبقه خرابی داشته که حالا بخواد یه بیمارستان رو منهدم کنه.

* مهدی اما نظر متفاوتی دارد و نوشته است: اینکه حماس بیمارستان خودی رو زده باشه واقعاً منطقی نیست. غیر ممکنه. محاله. خارج از حد تصوره. صرفاً حاصل توهم توطئست. فقط باید پارانویید باشید که چنین تزی ارائه کنید. نشدنیه واقعاً. یه جورایی مثل اینه که یه کشوری.....

* اکانت توئیتری «من منطقی هستم» واکنش نشان داد: اسراییل مغز خر خورد تو این شرایط بیمارستان زد.! اینقدر تبعات غیرقابل پیش‌بینی داره که حتی نژادپرست‌ترین ها هم به حساب سود خودشونم شده خیلی باید مغز خر خورده باشن این کار را بکنند.

* رضا نوشت: اسراییل رسما بیانیه بده ما زدیم باز اینجا یه عده براش ماله میکشن که نه کار حماس بوده! تو خواب هم نمی‌دیدم یه عده ایرانی ماله کش اسراییل بشن!

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین