جعفر پناهی با قید وثیقه آزاد شد
کد خبر: 3341

جعفر پناهی با قید وثیقه آزاد شد

جعفر پناهی، کارگردان سینما با قید وثیقه از زندان آزاد شد.

بیان فردا | روابط عمومی کانون کارگردانان سینمای ایران بعدازظهر ۱۴ بهمن ماه اعلام کرد که جعفر پناهی پس از نزدیک به هفت ماه بازداشت در زندان اوین امروز به قید وثیقه از زندان آزاد شد. حدود  ۱۰۶ روز پیش حکم اعاده دادرسی پناهی در دیوان عالی پذیرفته شده ولی به رغم صراحت قانون او از زندان آزاد نشده بود.

تعدادی از سینماگران همچون محمدرسول اف، مجتبی میرتهماسب، محسن امیریوسفی، مهدی کوهیان (نماینده خانه سینما)، مجید برزگر و فاطمه معتمدآریا امروز برای پیگیری آزادی پناهی مقابل زندان اوین رفته بودند و همسر این سینماگر طاهره سعیدی نیز حضور داشت. 

کانون کارگردانان سینمای ایران همچنین در این متن از همه کسانی که در این مدت برای آزادی جعفر پناهی تلاش کردند، سپاسگزاری کرده است.

روز گذشته، رسول صدرعاملی، در نشست خبری فیلم جنگل پرتغال در جشنواره فیلم فجر نیز ابراز امیدواری کرده بود که تا یکی دو روز آینده جعفر پناهی و محمد رسول اف از زندان آزاد شوند.‌ سخنانی که با تشویق حاضران به در نشست همراه شده بود.

پیش از این هیات مدیره خانه سینما در متنی خطاب به مسئولان و مراجع قضایی نوشته بود: "با عنایت بر مستندات قانونی کافی که برای آزادی جعفر پناهی (کارگردان سینما) فراهم شده است و همچنین لزوم توجه به وضعیت جسمانی و بیماری‌اش، هرچه سریعتر امکان آزادی او فراهم شود."

در متن هیات مدیره خانه سینما که در 27دی ماه امسال منتشر شده بود، آمده بود:«خانه سینما ضمن پاسداشت دقت نظر قضات شریف دیوان عالی کشور در نقض حکم محکومیت جعفر پناهی (فیلمساز) و تشکر از تلاش های بی‌وقفه و موثر صالح نیکبخت و یوسف مولایی وکلای این هنرمند و با عنایت به تلاش کانون کارگردانان سینمای ایران و با اتکا به حمایت همه اعضای خانه سینما از جعفر پناهی و همه سینماگرانی که به نوعی در چند ماه گذشته با رسیدگی‌های قضایی روبرو شده‌اند، مجددا و مصرانه بار دیگر از مسئولین و مراجع قضایی می‌خواهد با عنایت بر مستندات قانونی کافی که برای آزادی جعفر پناهی فراهم شده است و همچنین لزوم توجه به وضعیت جسمانی و بیماری این سینماگر، هرچه سریعتر امکان آزادی او فراهم شود.»

انتهای پیام 

 

 

انتهای پیام 

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین