ارتش اسرائیل دیگر نمی تواند لبنان را آزادانه هدف قرار دهد
کد خبر: 14758
تحلیلگر لبنانی:

ارتش اسرائیل دیگر نمی تواند لبنان را آزادانه هدف قرار دهد

«ریاض عید» پژوهشگر روابط بین الملل لبنانی گفت: ارتش اسرائیل با شکست مفتضحانه ای در غزه روبرو است و سربازانش چه در لبنان و چه در غزه در دام مبارزان مقاومت گیر افتاده اند.

بیان فردا | «ریاض عید» پژوهشگر روابط بین الملل لبنانی گفت: ارتش اسرائیل با شکست مفتضحانه ای در غزه روبرو است و سربازانش چه در لبنان و چه در غزه در دام مبارزان مقاومت گیر افتاده اند.

ریاض عید با بیان این مطلب اظهار کرد: بدون شک مقاومت در لبنان بویژه پس از هدف قرار دادن پایگاه نظامی و اطلاعاتی «میرون» که کار جاسوسی، مراقبت و سازماندهی پروازهای هوایی در منطقه شمال فلسطین را انجام می دهد، خسارت های هنگفتی به ارتش اسرائیل وارد آورده و آن را کور کرده است.

عید با اشاره به اینکه مقاومت تا الآن در حال نبرد با ارتش اسرائیل است و اهداف نظامی آنها را هدف قرار می دهد و در مقابل ارتش اسرائیل دیگر نمی تواند اهداف مدنی در لبنان را آزادانه هدف قرار دهد. تصریح کرد: این موضوع پس از سخنرانی سید حسن نصرالله صورت می گیرد که تهدید کرده بود که پاسخ در راه است و اگر اسرائیل به دنبال پاسخ و گسترش جبهه جنگی باشد، این به معنای آن است که خطوط قرمزی در برابر ما در لبنان وجود نخواهد داشت.

وی افزود: همه گزارش های ارتش اسرائیل و حتی ارتش آمریکا تایید می کند که اگر جبهه لبنان گشوده شود، این به معنای شکست بزرگ ارتش اسرائیل است بنابراین آنها به دلیل توازن بازدارندگی که مقاومت ایجاد کرده، نمی تواند دست به چنین اقدامی بزند. از این رو با هدف قرار دادن نیروهای مقاومت در صدد جبران آن است در حالی که اینجا هم به لطف مبارزات قهرمانانه حزب الله، نیروهای مقاومت و غزه شکست خواهد خورد.

تحلیلگر لبنانی درباره احتمال موفقیت اسرائیل در ترمیم چهره درهم شکسته بازدارندگی پس از عملیات طوفان الاقصی اظهار کرد: اسرائیل شکست خورده است و امکان ترمیم وجهه بازدارندگی غیرممکن است. اسرائیل بویژه در غزه به شدت سردرگم است و هزاران نفر از نیروهایش از وحشت و بحران های روانی رنج می برند و به مداوا نیاز دارند.

وی تاکید کرد: اسرائیل قادر به جبران کردن خسارت ها نیست و از طریق لشکرکشی به نوار غزه به دنبال جبران بود اما به دلیل سرسختی نیروهای مقاومت نتوانست در آن مناطق باقی بماند. آنها از هر طرف خارج می سوند و نیروهای ارتش اسرائیل را هدف قرار می دهند و حملات خود را مستندسازی و پخش می کند. این موضوع اگر بر چیزی دلالت کند، بر دلاوری مقاومت فلسطین و قدرت آنها برای کنترل مسیر نبرد دلالت می کند که هرچه بیشتر طول بکشد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و ارتشش بیشتر شکست خواهند خورد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین