ماجرای بیرانوند مهم نیست؛ برای بندگان باد نمیرید
کد خبر: 5787

ماجرای بیرانوند مهم نیست؛ برای بندگان باد نمیرید

آیا علیرضا بیرانوند به استقلال می‌رود؟ آیا ممکن است به پرسپولیس برگردد؟ آیا اصلا فسخ قراردادش قانونی بوده؟ هیچ کدام از اینها آنقدرها مهم نیست.

آیا علیرضا بیرانوند به استقلال می‌رود؟ آیا ممکن است به پرسپولیس برگردد؟ آیا اصلا فسخ قراردادش قانونی بوده؟ هیچ کدام از اینها آنقدرها مهم نیست. مهم این است که یک بار برای همیشه یاد بگیریم به خاطر این آدمها تب نکنیم، رگ گردنی نشویم، نوامیس هم را به فحش نکشیم و در یک کلام، به خاطر اینها نمیریم. کاش روزی قبول کنیم مزیت نسبی فوتبالیستها، فقط این است که با توپ بهتر از بقیه کار میکنند اغلب آنها نه فیلسوف و آزاده هستند، نه اسوه های وفاداری و معرفت کارمندهایی به شمار می آیند که اگر پیشنهاد شغلی بهتری داشته باشند ممکن است مثل آب خوردن به همه چیز پشت کنند و بروند.

بله؛ در همه قشرها آدم خوب و بد وجود دارد، آدم سطحی و عمیق هم هست. فوتبالیستهایی داشتیم و داریم که خاطر عشق و علاقه یا باورهایشان از همه گذشتند و هزینه .دادند اغلب این جماعت اما از جنس دیگری هستند در عطش پول و موقعیت ممکن است با هر کسی نشست و برخاست کنند یا مقابل هر مقام و مسوولی تا زانو خم .شوند قرمز و آبی هم ندارد؛ بندگان باد هستند مایعاتی که به سرعت شکل ظرف را به خودشان میگیرند. به لوگو و تاریخ تیمهایتان عشق بورزید و از حضور بازیکنان باکیفیت لذت ببرید، اما آنها را به مقام خدایی نرسانید اغلب لیاقتش را ندارند و ممکن است روزی سخت پشیمانتان کنند. حیف از احساس شماست که زیر پای فرصت طلبان لگدکوب شود.

پس از انتشار شایعه استقلالی شدن بیرانوند در همین ساعات ابتدایی خبر مرگ دو هوادار پرسپولیس مخابره شده. راست و دروغش را نمیدانیم، اما هزار بار حیف است اگر چنین باشد اگر میمیرید برای خاک بغض آلود میهن بمیرید برای «امید» و «شادی»، پسر و دختر رنجور ایرانی بمیرید که در غبار گم شدند برای بچه های فقیری بمیرید که سال تا سال طعم گوشت را نمی چشند نه برای فوتبالیستی که دیروز جلوی هواداران استقلال شادی بریدن سر انجام میداد و حالا پیشنهاد صد میلیاردی همانها را روی سرش میگذارد. اینها ارزشش را ندارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید