آغاز حملات تلافی‌جویانه آمریکا در منطقه
کد خبر: 15862
رسانه‌های جهان اعلام کردند:

آغاز حملات تلافی‌جویانه آمریکا در منطقه

منابع خبری از حملات جنگنده های آمریکا به خاک عراق و سوریه خبر دادند.

بیان فردا | حکمرانی| منابع خبری در جهان اعلام کردند که حملات آمریکا در پاسخ به حمله به پایگاه این کشور در خاک اردن آغاز شده است.

شبکه بی بی سی اعلام کرد که آمریکا حمله به اهداف ایرانی در خاک سوریه و عراق را تایید کرده است. فاکس نیوز هم به نقل از یک مقام دفاعی آمریکا گفت که این حملات آغاز یک کارزار طولانی برای هدف قرار دادن شبه نظامیان در منطقه طی روزهای آینده است.

رسانه های سوریه هم گزارش دادند که تا این لحظه آمریکا 12 نقطه را در شهرهای «المیادین»، «ابوکمال» و گذرگاه «قائم» در شرق سوریه مورد هدف قرار داده است.

مقامات آمریکایی به سی‌بی‌اس نیوز گفته‌اند که نقشه انجام «یک سری حملات در چند روز مختلف و علیه اهداف متعدد از جمله پرسنل و تأسیسات ایرانی در داخل عراق و سوریه» به تأیید رسیده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز سه‌شنبه هشدار داد که خاورمیانه با خطرناک‌ترین شرایط خود از سال ۱۹۷۳ مواجه است و پاسخ ایالات متحده می‌تواند «در چند سطح، در چند مرحله و در گذر زمان» اتفاق بیفتد.

شبکه اسکای نیوز به نقل از منابع خود ادعا کرده که پایگاه فاطمیون و زینبیون در منطقه مرزی عراق و سوریه هدف حمله ارتش آمریکا قرار گرفته است.

رسانه های سوری اعلام کردند که تاکنون 10 نفر در این حملات جان خود را از دست داده اند و 18  نفر هم زخمی شده اند. به نظر می رسد آمار جان باختگان افزایش یابد.

این خبر تکمیل خواهد شد....

پایان پیام

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین